Thursday, March 8, 2012

She wants revenge

Idag lyckades omeletten bättre. Antagligen för att jag inte var lika vrålhungrig som senast och dessutom hade tiiiime on my side. Då jag åt min delikatess omelett, som mest såg ut som en pizza, så kollade jag på Kony videon som alla har delat vilt på facebook och bloggar.
Hmm, jag var kanske lite skeptisk till en början, men sen konstaterade jag nog att det är ett jätte fint initiativ (OCH en mycket välgjord film!). Men som dom också säger i filmen så vill dom göra människor medvetna om vad som händer, eftersom 99% av jordens befolkning inte vet vad som händer i Uganda.
Jag tror också på att öka medvetenheten bland människor, inte bara beslutsfattare och makthavare, utan bland alla. Naturligtvis är inte alla sådana eldsjälar som dom bakom denhär filmen, men desto mera ordet sprids desto större chans är det att fler eldsjälar vaknar upp.

Omeletten/pizzan


1 comment:

  1. mmnammi omeletten sir jätte god ut,om du vill öka ditt bloggningsområde så kan du ju sätta ut recepte :D (ja diggar för att den ser helt ut som en pizza..o de sku ja villa äta oftare :D)

    ReplyDelete