Saturday, March 10, 2012

På publikens begäran

Eller kanske snarare min trognaste kommenterande läsares Accus begäran:

Recept på omelett-pizzan

Eftersom jag inte använde några mått utan bara tog lite vad jag hade i kylen så vet jag inte några exakta mått förutom att det var tre ägg jag kläckte i en skål. Sen hackade jag lite paprika, champinjoner, en tomat och sånadär avlånga gröna bönor och blandade dom med äggen tillsammans med en skvätt mjölk, peppar och salt. Från skålen for röran sen i en färdigt uppvärmd stekpanna där omeletten fick puttra på låg värme medan jag diskade. Sen då jag hade diskat klart och omeletten börjat få lite konsistens så strödde jag över fetaost.
Om man inte är jätte tålmodig så lönar det sig att lägga mycket fyllning istället för mycket ägg, för då går det snabbare och ser mera ut som en pizza :P.

Vet inte varför men omelett är en av de få maträtter som jag tycker om att äta med ketchup eller majonnäs. Nom nom nom. Alla andra såser är också goda till omelett. Typ salladsdressing. Men det är ju såklart en smaksak, omeletter är goda som dom är också.

Jaja, ni kan ju pröva som söndagsfrukost/brunch! Pusshej


1 comment:

  1. wuhuu! tack!

    fast de där recepte fick ja ju nog redan av att bara se på bilden (förutom de där me 3 ägg, de va svårt att se :D)

    ja ska faktist testa de en da, nu ha rätten blivi döpt till charlottes omelett (o de finns faktist ren charlottes smörgåskaka, så du kan ju snart laga en kokbok :D)

    ha en bra lörda kväll! ja fortsätter med min uppsats nu (man vet att ja gör skoljuttun när ja läser o kommenterar dina blogginlägg) :D <3

    ReplyDelete